Nem tudom guggolni az ízületeimet, Térdfájdalom - Mi lehet az oka?


Néhány tipp az ízületek védelmére By: IQfitnesz.

Térdfájdalom - Mi lehet az oka?

Imádok guggolni. Valószínűleg emiatt is foglalkozok sokat az írásaimban a gyakorlatok királyával. Ilyenkor aztán rögtön megkapom kommentben, hogy nem szabad szabályosan, mélyen guggolni, mert az ízületek, jaj. A másik, amit szívesen hangoztatok, az a nagy súlyok alkalmazása. Ha az átlag kommentező ízületei megkapnák azt a terhelést, amit az enyémek elviselnek egy héten, akkor valószínűleg nem tudna mozogni utána egy hétig.

Nekem még sincs semmi bajom. Három gondolat fut át ilyenkor a fejeken: Biztos valami genetikai freak vagyok, egy superman, akinek mindent elvisel a teste. Jó, most még nincs semmi bajod, de majd pár év múlva meglátod! Ez biztos szed valamit.

nem tudom guggolni az ízületeimet

Az is lehet, hogy még szúr is. Ebből persze csak az elsővel és a harmadikkal tudok érdemben vitatkozni, a másodikkal nehéz, mert elég homályosan látok a jövőbe.

  • Így guggolj térdfájdalom esetén! | Peak girl
  • Lehetséges térdízületet melegíteni artrózissal
  • Alsó végtagi ízületi fájdalom
  • Főoldal » Az orvos válaszol » előtti válaszok » Térdfájdalom - Mi lehet az oka?
  • Állandóan észreveszitek a kellemetlen hangot, miközben leguggoltok vagy lépcsőztök?
  • A lábízület fájdalma okoz
  • Казнь Николь де Жарден-Уэйкфилд отложена.
  • Ízületi fájdalom limfómával

Egyáltalán nincs jó genetikám, a családban az összes felmenő ízületi problémákkal küzdött. Persze soha senki nem sportolt.

"Nem guggolok, mert fáj a térdem" szindróma

Évek óta nem szedek ízületvédőket. Két okból. Az egyik, hogy mióta tudom, hogy milyen úton kellene felszívódniuk, azóta kicsit szkeptikus vagyok a használatukkal kapcsolatban.

A másik pedig, hogy lusta vagyok megvenni és beszedni. Az ízületeink több millió éves evolúció eredményeként jöttek létre. A térd külső meniszkuszának károsodásának tünetei sincs, hogy milyen terhelésre optimalizálódtak. Hogy elődeinknek milyen életmódja volt, mit ettek, mivel teltek a napjaik, azt néhány száz évre visszamenőleg tudjuk csak pontosan.

Néhány ezerre pedig sejtjük. Az ízületeink viszont jó néhány tízezer éve olyanok, amilyenek. Ennyire gyorsan nem képesek változni. Főleg, hogy mióta az ember képes a környezetét érdemben megváltoztatni, azóta számára az evolúció már más irányt vett, nem mi alkalmazkodunk, hanem a környezetünket változtatjuk meg. Jó eséllyel őseink nem guggoltak súllyal a nem tudom guggolni az ízületeimet. Viszont valószínűleg rengeteg időt töltöttek mélyguggolásban, tehát maga a mozgásminta nem lehet idegen számunkra.

De szinte semmit nem tudunk az ízületeiket érintő szokásaikról. Egyet viszont tudunk. Az ízületeink is ugyanúgy viselkednek, mint bármelyik más testrészünk. Ha használjuk és fokozatosan terheljük, akkor alkalmazkodik és fejlődik, ha nem használjuk és elhanyagoljuk, akkor fokozatosan leépül. A leépülésen nem azt kell érteni, hogy eltűnik, hanem azt, hogy gyenge és sérülékeny lesz. Még a mozgás szegény életmódunk mellett is adódik olyan szituáció a mindennapok során, amikor extra terhelést kap valamelyik ízületünk.

  • Csecsemők csípő dysplasia kezelése
  • Elölguggolás gurtnival – pro és kontra!

Gondoljunk csak arra, hogy le kell sietnünk egy lépcsőn, valahonnan le kell ugranunk már 20 cm magasság is komoly terhelést jelenthetvagy egy nehéz tárgyat kell valahonnan felemelni és máshová tenni.

De már egy teli bevásárlószatyorral a kézben egy hirtelen hátrafordulás is túl tudja terhelni az edzetlen ízületet.

A tárcsáknak a rúdon van a helyük, nem a sarkad alatt!

Mivel tudjuk akkor a legtovább fenntartani az ízületeink egészségét? Két dologgal. Ha terheljük őket és ha nem terheljük őket feleslegesen.

Tartós térdfájás esetén kicsi az esély arra, hogy a kellemetlenségek maguktól elmúlnak, azonban jól tervezett edzéssel és néhány kiegészítő használatával a tüneteid sokat javulhatnak. Számtalan ok miatt fájhat a térded, a heveny lefolyású gyulladások és sérülések mellett, a rossz tartás, a tartós magassarkú viselés, de akár más idültté vált kopások és ízületi elváltozások, régi sérülések is okozhatják a fájdalmunkat.

A folyamatos és progresszív terhelés fokozni fogja az ízületek egyébként igen alacsony mértékű vérellátását. Segítve az építő anyagok odajutását. Növelni fogja az ízületi folyadék mennyiségét.

Guggolás térdfájással

Rugalmasabbak lesznek a ízületet alkotó kötőszövetek és a szalagok. Fontos, hogy ne csak a mozgatásra koncentráljunk, hanem a mozgástartományra is. A teljes mobilitás fontos az egészséges működéshez.

Sajnos a legtöbb ember többször érzett már fájdalmat a boka- a térd- a könyök- vagy éppen a váll ízületében sportolás közben.

Az ízületi láncban mobilis szerepű ízületek, akadálynélküli, teljes mozgástartományú mozgása elengedhetetlen, hogy a felettük és alattuk lévő stabil ízületek el tudják látni a feladatukat. Tehát az ellenállás edzést mindig kövesse mobilizáció is, ami nem egyenlő a statikus nyújtással. Mi az amivel túl tudjuk terhelni az ízületeinket?

A legbanálisabb verzió a túlsúly. Minél nagyobb túlsúllyal rendelkezünk, annál nehezebben mozgunk, ami nem kedvez az ízületeink fejlesztésének. Viszont annál nagyobb súllyal terheljük őket statikusan, folyamatosan. Ez helyi kopásokhoz vezethet. A túlsúlyt leküzdeni nem egyszerű, az ízületeinket átmozgatni nem tudom guggolni az ízületeimet nem annyira fárasztó és időigényes dolog. Legalább ennyit érdemes lenne megtenni magunkért. A második ok már egy kicsit nehezebben kontrollálható.

nem tudom guggolni az ízületeimet akut csípőfájdalom kezelés

Azzal, hogy sportolunk még nem automatikusan lesz jobb az ízületek helyzete. Sok olyan szituáció van, amikor túl nagy terhelést kap egy-egy ízület. A mindennapi életben ez csak egy-egy alkalmat jelent, de a sportban sokszor megismétlődhet.

Kapcsolódó cikkek

Gondoljunk csak az ugrásokra. Minden egyes mélybeugrás, vagy leérkezés a felugrás után egy jelentős terhelés szinte az összes ízületünk számára. Nem véletlenül mondják még a Crossfitesek is, akik gyakran járulékos veszteségként könyvelik el az ízületeiket és szalagjaikat, hogy a boksz jump-nál felfelé ugrunk, lefelé pedig lépünk. Persze egy kosarasnak, vagy röplabdásnak nehéz azt mondani, hogy ne essen le.

Olvastad már?

Viszont meg lehet tanulnia a leérkezést. Fura módon ez is a guggolás mozgásmintája lesz, de ez persze csak nekem van ennyire becsípődve. A súlyzós gyakorlatokkal is túl tudjuk terhelni az ízületeinket.

De kisebb súlyok esetén vannak gyakorlatok, ahol például a megtámasztás, vagy pozíció miatt sokkal nem tudom guggolni az ízületeimet terhelést kap valamelyik ízület, mint amire fel van készülve. De a periodizáció egyik lényege pont ez, hogy lehetővé teszi a regenerációt is. A nagy terheléses napok mellett biztosít könnyebb napokat, vagy terhelés elvételt időszakosan. Az élsport természetesen itt is ki fog lógni a sorból. Amikor a magasabb rendű cél felülír minden mást, ott az ízületek egészsége is csak huszadrangú szempont lesz.

nem tudom guggolni az ízületeimet szerzett csontok és ízületek betegségei

Ott csak az segíthet, ha megfelelő felkészüléssel és fiatalkori előkészítéssel minél jobban megpróbáljuk a későbbi terhelésre felkészíteni a szervezetünket. Minél fokozatosabb a fejlődés, annál később fogunk tropára menni majd. Táplálék kiegészítők? Nem is kérdés, webáruházunk van, vegyetek minél többet!

10 gyakorlat, amelyek megakadályozzák a térd kattogását és fájdalmát - GymBeam Blog

Még, még, még! Rengeteg féle-fajta ízületet támogató készítmény van. Ezeknek át kell jutniuk a gyomron, kibírni a gyomorsavat, ezután fel kell szívódniuk a belekben, majd vérbe kerülve el kell jutnia a sérült ízülethez, ahol be kell jutnia a célsejtekbe nem tudom guggolni az ízületeimet ott hasznosulnia kell.

Az ízületek vérellátása annyira alacsony a többi szervünkhöz képest, hogy a fenti folyamathoz Tom Cruise kell, egyébként Mission Impossible. Valószínűleg azért nem, mert különben nem tudnának nőni és gyógyulni az ízületeink, de sok szakember megkérdőjelezi ezen az alapon, a kiegészítők hatásosságát. Tény, hogy akik szedik, azok esküsznek rá, hogy hat.

De vajon ha csak tik-takot szednének az is hatna?