Térdízületi fájdalom futás. Térdfájdalom okai és kezelése - Fájdalomközpont


hogyan lehet enyhíteni a könyök ízületi gyulladását fájdalom a jobb lábujj ízületében

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim. Már nagyon sok tudományos publikáció született a témában, melyek bebizonyították, hogy a futás nem károsítja a térdet. Igazából úgy tűnik, a dolog ellenkezője az igaz.

hogyan segítjük az ízületeket az artrózisban

Egy kutatás szerint a futóknál kisebb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás, mint a nem futóknál. Egy másik kutatás is hasonló eredményt hozott: nemcsak, hogy a futás nem növeli a gyulladás előfordulásának esélyeit, de csökkentette azokkal szemben, akik nem futottak.

  • Nem, a futás nem teszi tönkre a térded! | Well&fit
  • Fáj vállízület és kar

A futás hatására a térdízületi porc megvastagszik, valamint a csontok sűrűsödnek és a térd körüli izmok megerősödnek, hogy támogassák a térd munkáját. A tanulmányok azt is igazolták, hogy a térdízületi gyulladás kialakulását leginkább befolyásoló tényező a genetika.

Tehát ismerned kell a családi háttered a kockázat miatt. De fontos, hogy a futás nem fogja tönkretenni a térded.

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat! Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás.

Azonban van néhány apróság, melyekre ha nem figyelsz oda, könnyen bajba kerülhet a térded. Az első ilyen a cipő. Nagyon fontos, hogy a futásod gyakoriságának, intenzitásának, valamint a súlyodnak és a lábtípusodnak a megfelelő cipőt válassz, mert minden egyes térdízületi fájdalom futás a testsúlyod háromszorosa is ránehezedhet a térdedre.

kinesiotape bokaödéma

A másik nagyon fontos, hogy mindig melegíts be futás előtt. Ha kihagyod ezt térdízületi fájdalom futás lépést, nagyon könnyen megsérülhetsz.

teraflu ízületi fájdalomtól, vagy sem ízületi gél tart

Futás után pedig fontos a nyújtás. Ezt sem szabad kihagyni. Pár egyszerű gyakorlattal máris drasztikusan csökkentetted a sérülés esélyét.

térdízületi fájdalom futás metacarpalis ízületi fájdalom

A modern technika nyújtotta lehetőségekről se feledkezz meg. Ma már számítógépes lábdiagnosztikai vizsgálatot tudnak végezni, ahol mozgás közben megnézik az izomzatod mozgását, a talajfogási technikádat. Így sokkal könnyebben választhatsz megfelelő cipőt.

térdízületi fájdalom futás

Kérd ki az orvosod, masszőröd véleményét is. Kapcsolódó cikkek.